Min utrustning



Lensbaby | Nikon D3000 | Nikkor 18-55mm | Tamron 70-300mm

-
Nikon D3000 Kamerahus  Pris: ca 4500 kr
En väldigt bra nybörjarsystemkamera. Kameran är formad så att den ligger bra i handen, har många bra inställningar och en enkel meny. Jag rekomenderar den verkligen!

 

 

 

-
AF-S Nikkor 18-55mm  1:3,5-5,6  Pris: ca 1500-2000 kr
Ett relativt bra macro och porträtt objektiv tills man vill utvecklas mer, men visst är det bra med rätt inställningar! Jag tycker inte att det är dassigt och att det blir gråa färger, utan nästan tvärtom! Så testa själv och lita inte alltid fullt ut på vad personer tycker.


-
Tamron AF 70-300mm, F4-5.6, Di LD MACRO 1:2   Pris: ca 1500 kr
Ett objektiv jag verkligen rekomenderar till fotografer som inriktar sig på djur. Autofokusen är lite seg, men det lär man sig att ha tålamod med sen, färgerna blir jättefina och objktivet tar in mycket ljus. Närgränsen är 0,95 m och det är helt ok enligt mig.
Ett väldigt prisvärt objektiv!



Lensbaby 2.0 Pris: Ca 600-1000 kr
Mitt allra nyaste s.k objektiv. Det här speciella objektivet är riktigt roligt att fota med! Man kan använda det till ALLT! Macro, porträtt, natur/landskap. Bilderna blir jättefina och coola, ett billigt objektiv som är roligt att ha i kameraväskan :) Lite svårt att förstå det först men sen blir det hur enkelt som helst. Du hittar fokus genom att "dra ut" objektivet eller "dra in" det.

 

Filter:

UV-Filter

 

Andra saker:

Reflexskärm 5i1 56 cm

Motljusskydd 72 diameter

Fjärrutlösare ML-L3

 


Min inköps/önskelista på kamera saker:
Stor kameraväska

Nikkor 50mm f/1.8



Om du har någon fråga om min utrustning maila gärna till; [email protected] eller kommentera (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Text kommer snart! :D
RSS 2.0